Value proposition

VALUE MATCHEN MET DE NEEDS VAN DE KLANT

De value proposition canvas helpt bij het verkrijgen van inzicht in welke producten of servicefeatures antwoorden op wat de klant nodig heeft. Het canvas kan gebruikt worden op zowel concreet als abstract niveau. Verder kan deze methode ook gebruikt worden om te analyseren of de wensen van de klant worden vervuld door het aanbod.

De resultaten kunnen worden ingevuld in het Business Model Canvas. Hierin kun je beschrijven welke bedrijfsprocessen nodig zijn om het daadwerkelijk te verwezenlijken. 

PROCES 

Voor de Value Proposition kijk je naar de pains, gains and customer jobs. Hierin map je alle punten wat jouw klant doet, wat de uitdagingen of vervelende onderdelen hierin zijn en de dingen waar ze potentieel nog gelukkiger van kunnen worden. Deze match je direct aan de waardes die jouw product biedt: Features, pain relievers and gain creators. 

Zijn er wensen van de klant die onbeantwoord blijven? Zijn er product-features die wellicht belangrijker zijn voor je klant dan je had verwacht? Wat is belangrijk om duidelijk te maken in de communicatie naar de klant? 

Merel Makhija

In Tilburg willen we de komende jaren extra investeren op het voorkomen van jonge aanwas. Om deze aanpak extra kracht bij te zetten, willen we Smart Start gebruiken om een beter beeld te krijgen van de Tilburgse Jeugd. Het voordeel van Smart Start is dat de bevindingen uit de data-analyse verrijkt worden met een kwalitatief Design Thinking proces. Deze combinatie past goed bij de Tilburgse aanpak.

Astrid van de Griendt

We hebben allerlei curatieve oplossingen voor als gezinnen te maken krijgen met armoede. Maar hoe kun je voorspellen waar armoede gaat ontstaan? Hoe kun je oplossingen met elkaar bedenken die het ontstaan van armoede daadwerkelijk voorkomen?

Een heel ingewikkeld probleem, wat niet enkelvoudig is op te lossen. Alle hens aan dek: ouders/grootouders die met armoede te maken hebben/hebben gehad, professionals die zich hiermee bezighouden, wetenschappers, maar ook andere partijen die misschien niet zo voor de hand liggen, denk aan ziektekostenverzekeraars.

Een goede samenwerking tussen medisch en sociaal domein is onontbeerlijk bij deze vraagstukken.